Wednesday, December 31, 2008

SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH 1430.....SELAMAT TAHUN BARU 2009

Sempena Menyambut Tahun Baru Maal Hijrah dan Tahun Baru Masehi, kepada kepimpinan, ahli-ahli akar umbi dan pendukung keADILan, marilah kita merapatkan saf, memperkukuhkan ukhwah, mengembeling tenaga, dan mengungkap semua pandangan agar lebih kukuh dan jitu untuk menghadapi hari-hari yang mendatang.

Kita mestilah komited untuk membentuk masyarakat madani, ekonomi yang mampan dan adil serta sistem demokrasi yang menjamin kesejahteraan rakyat Malaysia. Janganlah sia-siakan harapan rakyat yang inginkan perubahan. Tiada rakyat yang memilih, tiadalah kepimpinan sekarang.

Ingatlah, kepada kepimpinan di lima buah negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat, ALLAH sedang menguji kamu, dengan kemenangan pada pilihanraya lepas. Tunaikanlah tanggungjawab sebagai pemimpin dengan penuh tanggungjawab dan amanah dalam menjalankan tugas kepada rakyat. Jangan kita alpa dengan keduniaan, nanti kita rugi di akhirat kelak.

Untuk renungan bersama :

Khalifah yang pertama, Sayyidina Abu Bakar berkata dalam pidatonya yang pertama, "Wahai semua manusia, sesungguhnya aku telah dilantik menjadi pemimpin kalian, padahal aku bukanlah orang yang terbaik dari kalian. Jika kalian melihat aku berada di atas kebenaran, maka tolonglah aku, dan jika kalian melihat aku berada di atas kebatilan, maka luruskanlah aku. Taatlah kepada ku selagi aku takut kepada Allah di tengah kalian, dan jika aku derhaka kepadaNya, maka tidak ada kewajiban bagi kalian untuk taat kepada ku".

Dari Mu'awiyah, bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Sepeninggalku akan muncul para pemimpin yang berkata dan perkataannya tidak boleh dibantah. Mereka melompat-lompat seperti kera-kera yang suka melompat-lompat".

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU.....

SALAM REFORMASI

MEMBUJUR LALU, MELINTANG PATAH.....

No comments:

Post a Comment