Thursday, January 8, 2009

DENDAM DAN PEMBANGUNAN UMNO YANG TAK PERNAH DILIHAT

pengundi kuala terengganu perlu bijak menilai parti dan calon..benarkah umno pejuang melayu..kalau benar mengapa punya dendam yang begitu hebat..tatkala pas emerintah terengganu dulu sehinggakan duit royalti minyakpun di tarik balik walhal ia hak kerajaan terengganu..dan ini menyebabkan kerajaan mengalami masalah kewangan dan menyusahkan rakyat

parti apakah yang suka berdendam ini..sanggupkah kehidupan kita kita kawalkan kepada manusia yang pendendam ini..sila lah pikirkan teman semua..
Kuala terengganu, 7 Jan - Sejak mengambil alih pemerintahan daripada PAS pada tahun 2004,Dato Mustafa Ali menyatakan bahawa, UMNO telah melakukan pembangunan yang tidak pernah di lihat sebelum ia diwujudkan. Dato Hj Mustafa Ali merujuk kepada projek-projek besar di Terengganu semenjak pemerintahan Idris Jusoh di Terengganu.

Beliau berkata, pembangunan mega seperti Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam dan Monsoon cup bukan keutamaan yang patut didahulukan. "Sebab kita ada masalah-masalah utama yang perlu diselesaikan menggunakan duit yang begitu banyak" ujar beliau.

Beliau membangkitkan masalah pengangguran yang tidak selesai, kemiskinan yang tidak selesai, walaupun Negeri Terengganu mendapat dana khas yang kedua tertinggi di Malaysia. Walaubagaimanapun merupakan negeri kedua termiskin selepas daripada Sabah.

Selain itu, masalah lain seperti rasuah dan rasa tidak puas hati dikalangan kakitangan kerajaan juga menjadi masalah kepada kerajaan Negeri Terengganu.

Beliau juga berkata dalam sidang media di Markaz Tarbiyah PAS Kuala Ibai, bahawa perbezaan antara PAS dan UMNO umpama HAMAS dan FATAh di Palestin. Perbandingan ini kerana tindakan UMNO yang sering menindas PAS untuk kepentingan sendiri sedangkan UMNO dan PAS adalah seagama dan sebangsa. Dasar perjuangan PAS dan UMNO juga turut berbeza di mana, PAS memperjuangkan Islam sementara UMNO hanya untuk bangsa melayu.

Ketika PAS memerintah Negeri Terengganu, Kerajaan Persekutuan UMNO/BN telah menarik wang royalti sehingga menyebabkan kerajaan Negeri mengalami masalah kewangan.

No comments:

Post a Comment